‘Ask, ask, ask!’ : A case study of Umeå University library provision for its international students

866 visningar
uppladdat: 2007-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
The aim of this Master’s thesis is to investigate Umeå University Library’s provision for its visiting international students. Questions addressed include: whether this library considers its international students to have specific needs which are different from those of domestic students; what kind of provision is offered to international students; and whether and what kind of affective barriers international students experience in this academic library.For this case study two semi-structured interview questionnaires were designed, one for librarians and the other for international students. Three contact librarians and five international students were interviewed. The students differ as to nationality, gender, and level of education. They are non-native English speakers and have stayed in Sweden longer than six months.The theoretical framework for this study is partially based on Budd’s library instruction model and partially on Bostick‘s five dimensions of library anxiety: barriers with staff, affective barriers, comfort with the library, knowledge of the library, and mechanical barriers.The empirical findings are that apart from a library introduction and a library tour the library does not provide any special services for international students. The library appears to work on a one-size-fits-all assumption, sprinkled with a feel-free-to-ask-me attitude, rather than offering course-integrated library instruction sessions. At best, international students might get one timely library instruction opportunity. At worst, they use the library only for studying in it rather than for information searching. The study confirms the findings from the literature that the international students experience library anxiety. In order to overcome this anxiety, this thesis proposes that library instruction sessions...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: ‘Ask, ask, ask!’ : A case study of Umeå University library provision for its international students

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2007-01-01]   ‘Ask, ask, ask!’ : A case study of Umeå University library provision for its international students
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=48859 [2024-05-02]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×