How do companies servitize? Case company: Mölnlycke Health Care AB

1064 visningar
uppladdat: 2001-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
The rapid technological development has commoditized product differentiation and squeezed products margins. Consequently, manufacturers have sought alternative routes to increase the opportunity for competitive differentiation and found that they could do so by increasing the service component in their offerings. Due to the very unique and different natures of service, many companies experience problems identifying the service propeller. It has been our attempt to analyze and describe how businesses approach service development by conducting interviews and by reading relevant literature. Our findings and subsequent analysis excavated a number of product culture residuals that had hampered the servitization process. One of our main findings showed that in order to overcome the barriers of change, there was an attested need to restructure a company's organization and reorient the company culture. Nonetheless, we found, on the basis of our interviews and relevant literature, that the final and most important common factor was the unawareness as to the service development phase whereabouts. It was revealed to us that the unawareness by and large was due to the inability of product-dominant companies to handle the abstractions of the service concepts. The development process appears to be an ad hoc phenomenon, which also helps explain the frustration of the internal obstacles ever...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: How do companies servitize? Case company: Mölnlycke Health Care AB

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2001-01-01]   How do companies servitize? Case company: Mölnlycke Health Care AB
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=48908 [2024-05-19]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×