Laholmschips - Ur ett marknadsföringsperspektiv

1054 visningar
uppladdat: 2001-06-06
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Sammanfattning Titel: Laholmschips ?? Ur ett marknadsföringsperspektiv Författare: Daniel Andersson, Malin Andersson, Daniel Petermann och Jennie Pettersson Institution: Företagsekonomiska institutionen, Ekonomihögskolan, Lunds Universitet Syfte: Syftet med uppsatsen är att beskriva Laholmschips marknad för företagets produkt - en chipspåse på 175 gram. Dessutom görs en utvärdering av Laholmschips expansionsmöjligheter, dels med en ny 75 grams påse med eventuellt förändrad design men vi kommer även att studera möjligheten att expandera med den nuvarande produkten. Metod: En kvalitativ metod i form av individuella djupintervjuer har legat till grund för enkätundersökningen. Metodvalet för att studera Laholmschips möjligheter till expansion har varit intervjuer med företrädare för olika distributionskanaler samt en intervju med en varumärkesexpert. Slutsats: Resultatet från enkätundersökningen visar att de som känner till Gårdschips var överlag nöjda med påsens design och produkten i sin helhet. Det som kännetecknar Gårdschips kundprofil är låg priskänslighet, intresse för ekologiskt odlade produkter och miljömedvetenhet. år undersökning visade att det finns ett intresse för en 75 grams påse hos konsumenterna. Men efter intervjuer med marknadsansvariga på SAS, SJ och SF Bio tycks det vara sårt att i dagsläget ta sig in på dessa. Dels på grund av att Gårdschips inte är tillräcklig stora och dels för att varumärket inte så är väletablerat. Vi bedömer att Laholmschips med sin 175 grams påse ännu befinner sig i en tillväxtfas. Det finns stora möjligheter att expandera och ...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Laholmschips - Ur ett marknadsföringsperspektiv

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2001-06-06]   Laholmschips - Ur ett marknadsföringsperspektiv
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=49313 [2024-05-03]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×