Does One Price Fit All?: A Study of Pricing in the Market for Music Downloads

481 visningar
uppladdat: 2006-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
2005 saw a tripling of worldwide sales of music over the Internet and on mobile phones. With 420 million legitimately sold single tracks, accounting for 6 percent of global record company revenues, the $1.1 billion digital music market is beginning to take shape. Fully functioning services for buying music online legally are now available, with catalogues of songs counting in the millions. An important piece of the puzzle is missing, however. Despite strong theoretical arguments for differentiated pricing according to consumer demand, prices for music downloads are strikingly uniform. Focusing mainly on the Swedish market this thesis explores various obstacles and pitfalls to implementing differentiated pricing and attempts to answer the question why the uniform pricing regime persists. Representatives for the four major record companies are interviewed, as well as the CEO of the largest digital music retailer in Sweden. Behavioral explanations, transaction cost explanations and market structure explanations are considered. While none of the explanations presented can be singled out as a definitive answer to the question why prices are un...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Does One Price Fit All?: A Study of Pricing in the Market for Music Downloads

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2006-01-01]   Does One Price Fit All?: A Study of Pricing in the Market for Music Downloads
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=49458 [2024-04-29]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×