Web 2.0 and Network Society : -PR and Communication: The Challenge of Online Social Networks.

763 visningar
uppladdat: 2008-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
AbstractAs online social network services are becoming one of the dominant media channels the importance of disseminating messages through them is of high importance for governments, organizations, companies etc. The online social network services are several and changes rapidly as they grow and evolve. Being networks, the services give the user the tools to send, as well as receive text and information. This proposes us with yet another obstacle in communication via online social network services since sender and receiver merges together.Online social network services and the Blogosphere, which essentially also is a network, exist in the context of Web 2.0. The crucial feature of Web 2.0 is to a large degree the harnessing of collective intelligence i.e. the collection of individual knowledge and information. Many of the tools and sites within Web 2.0 are therefore of a network structure, hence further stressing the importance to communicate via networks in general.Network Analysis is the discipline through which we can see and understand the larger patterns of networks. In this thesis I have looked into three key concepts of Network Analysis; Weak Links, Growth and Preferential Attachment. I have found that we can use the knowledge of Network Analysis to disseminate messages via online social network services since it provides us with the raw structures of how networks tend to grow, and how messages tend to disseminate.Title: Web 2.0 and Network Society – PR and Communication: The Challenge of Online Social NetworksNumber of pages: 34Author: Max TandefeltTutor: Else NygrenCourse: Media and Communication Studies CPeriod: HT 07University: Division of Media and Communication, Department of Information Science, Uppsala University.Purpose/Aim: Facilitate message dissemination through online social network services, as they are becoming one of the dominant media channelsMaterial/Method: Network AnalysisMain results: I ha...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Web 2.0 and Network Society : -PR and Communication: The Challenge of Online Social Networks.

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2008-01-01]   Web 2.0 and Network Society : -PR and Communication: The Challenge of Online Social Networks.
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=49746 [2024-05-08]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×