Standardization and adaptation in international advertising of consumer goods: a case study of Libresse

1472 visningar
uppladdat: 2003-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Much has been written on the subject standardization and adaptation in international advertising, however, there have been few general conclusions and agreements. The purpose of this thesis is to gain a better understanding of standardization and adaptation in international advertising of consumer goods. The research investigates what motivates companies to standardize or adapt their international advertising, which factors that decide to what degree the international advertising is standardized or adapted, and finally how companies are standardizing or adapting the elements of their international advertisements. A case study on Libresse and how the company deals with standardization and adaptation of international advertising has been conducted. The conclusions that can be drawn from the findings of our research are that the main motive for Libresse to standardize the international advertising is to gain economies of scale, and that the company generally adapts the international advertising in order for consumers to be able to relate to the advertisement. Furthermore, the company's economic situation and the consumer profile are important factors to consider when choosing the extent of standardization and adaptation in international advertising. When investigating how the advertisements are standardized an...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Standardization and adaptation in international advertising of consumer goods: a case study of Libresse

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2003-01-01]   Standardization and adaptation in international advertising of consumer goods: a case study of Libresse
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=49779 [2024-05-14]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×