E-handels vara eller inte vara. En kvalitativ studie av svenska företags e-handelsverksamhet.

677 visningar
uppladdat: 2007-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
One of the biggest changes which have affected businesses during the last ten years is the accelerating speed at which Internet technology and e-commerce has developed. If Internet earlier was used in the purpose to entertain it is now accepted as an essential business tool and companies are investing more of its resources in e-commerce activities. Everyone “has to be on the net” today but that implies a challenge in matching e-solutions to the company’s business goals. It is necessary to have clear goals, carry out research and plan a strategy in order to operate an optimal e-commerce website for the company’s needs. The purpose with this dissertation was to see how well companies adjust to new demands in the rapidly changing e-environment. By presenting the results of a series of interviews with e-commerce managers our aim was to answer the question of how well companies integrate its e-commerce with the company as a whole. The study was also aimed at describing how companies determine the value contribution of their corporate web sites. We chose to study four companies within the sectors that have expanded the most in Sweden the last couple of years. The sectors are travel, electronics, clothing and furniture and the companies are well established in Sweden. According to the empirical study conducted businesses integrate their e-commerce activities with their marketing plan and business goals relatively well. This could be a result of that companies have realised the importance and contribution of e-commerce. An area under development is the process of integrating the company’s e-commerce with the other departments withi...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: E-handels vara eller inte vara. En kvalitativ studie av svenska företags e-handelsverksamhet.

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2007-01-01]   E-handels vara eller inte vara. En kvalitativ studie av svenska företags e-handelsverksamhet.
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=49793 [2024-05-15]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×