Reklam som kommunikationsverktyg inom kommunal verksamhet: en fallstudie av Skellefteå och Umeå kommun

1544 visningar
uppladdat: 2002-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Marknadsföring har tidigare varit mest använd inom företagssektorn. På senare tid har marknadsföringen börjat bli en allt viktigare del för icke kommersiella och ideella organisationer. En viktig del i marknadsföringen är kommunikationen, eftersom det bara är den som kan nå ut med information. Det är viktigt att ha en strategi för sin kommunikation, på grund av att kommunikationen har blivit mer komplex. Marknadskommunikation är ett handhavande genom vilket en organisation kommer i dialog med allmänheten. En viktig del av kommunikationen är reklam. Den offentliga sektorn är en ny kundgrupp som växer sig allt starkare på reklammarknaden. Syftet med denna uppsats var att försöka belysa hur kommuner arbetar med reklam som kommunikationsmedel. För att kunna besvara syftet så ställde vi delsyften. För att försöka besvara vårt syfte så genomförde vi fallstudier vid Skellefteå och Umeå kommun. Vi intervjuade informationschefen på Skellefteå kommun och vice informationschefen på Umeå kommun. I resultatet av vår undersökning finner vi att Skellefteå kommun håller på att ta fram en plattform för sin reklam- och kommunikationsstrategi och att de arbetar med att finna en lämplig mix av reklammedier för att nå ut till så många som möjligt. Umeå kommuns kommunikationsstrategi är under utarbetande. Skellefteå och Umeå kommun använder sig av ett antal olika medier för att föra ut sin inform...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Reklam som kommunikationsverktyg inom kommunal verksamhet: en fallstudie av Skellefteå och Umeå kommun

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2002-01-01]   Reklam som kommunikationsverktyg inom kommunal verksamhet: en fallstudie av Skellefteå och Umeå kommun
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=49979 [2024-05-02]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×