Varumärkeskommunikation : En analys av Borkas och BayIcons kommunikativa arbete i relation till WJOS

862 visningar
uppladdat: 2008-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
AbstractTitle: Brand communication – An analyze of Borka and BayIcons communicative labor in relations with WJOS. (Varumärkeskommunikation – En analys av Borka och BayIcons kommunikativa arbete i relation till WJOS)Number of pages: 53 (55 including enclosures)Author: Johan LarssonTutor: Göran SvenssonCourse: Media and Communications Studies CPeriod: Second term / autumn 2007University: Division of Media and Communication, Department of Information Science, Uppsala UniversityPurpose/aim: The purpose of this essay is to study how two small Swedish clothing companies, Borka and BayIcon, manage their brand communication. Brand communication includes work with target groups, brands, media and finally communication in a bigger perspective. The clothing companies are compared and analyzed thru a perspective of an advertising agency.Material/method: This essay uses two case studies with qualitative research interviews as methods. The material is combined by three interviews, one with Borka, one with BayIcon and one with WJOS.Main result: Borka uses newspaper adverts, fairs and sponsoring as their mixture of mediums. BayIcon uses web pages, events and sponsoring. The events, fairs and sponsoring are arranged under the definition arrangements and it is the richest form of communication because it gives the opportunity of a dialog. The dialog is a good way to get in touch with the customers. Both Borka and BayIcon use a strategic way of working with communication, which emphasizes that communication is created in a dialog between the customer and the company. The biggest difference between WJOS and Borka and BayIcon is that the c...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Varumärkeskommunikation : En analys av Borkas och BayIcons kommunikativa arbete i relation till WJOS

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2008-01-01]   Varumärkeskommunikation : En analys av Borkas och BayIcons kommunikativa arbete i relation till WJOS
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=50049 [2024-06-18]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×