Boende - en ny strategi: Marknadsföring genom ett event! Studieobjekt: Trelleborg

501 visningar
uppladdat: 2006-06-07
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Syfte: Syftet med denna uppsats är att utröna hur events kan påverka boendeattraktionen till en stad och åskådliggöra andra påverkande faktorer. Metod: I år uppsats har vi valt att använda oss av en kombination av kvalitativa intervjuer och en kvantitativ enkätundersökning. Vi utförde personliga semistrukturerade intervjuer med representanter från studieobjektet Trelleborgs kommun, medan enkätundersökningen genomfördes under tå dagar i de centrala delarna av Trelleborg stad. Teoretiska perspektiv: Det huvudsakliga teoretiska perspektivet i år uppsats utgörs av teorier kring Place marketing, Event marketing och Boendeattraktion. Dessa sammankopplas i en teoretisk referensram som ligger till grund för analysen. Empiri: Trelleborgs ambition är att profilera sig som en boendekommun, vilket återspeglades i intervjuerna. De främsta målen med det planerade 750-årsjublieet är att dels skapa uppmärksamhet kring det ?goda boendet? i Trelleborg och dels att skapa stolthet över kommunen hos de nuvarande inånarna. Resultat: I år uppsats har vi teoretiskt kommit fram till att event är en faktor som har inverkan på boendeattraktionen. Dock har det även, genom de kvalitativa och kvantitativa studierna, framförts en rad andra faktorer som också har en påverkan på attraktionen. Beakt...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Boende - en ny strategi: Marknadsföring genom ett event! Studieobjekt: Trelleborg

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2006-06-07]   Boende - en ny strategi: Marknadsföring genom ett event! Studieobjekt: Trelleborg
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=50081 [2024-04-29]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×