Internal branding: development of brand values and organizational commitment

1258 visningar
uppladdat: 2007-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Internal branding is considered to be a relatively new approach which assists companies to focus on the organizational vision and values, by collectively conveying and committing to one coherent brand message, so as to enhance the corporate brand identity to all stakeholders. The purpose of this study is to provide a better understanding of the development of internal branding in organizations. Therefore the following four research questions were applied to this study: How can the alignment of brand values be described? How can the attaining of consistent brand values be described? How can organizational brand commitment be described? How can the sustaining of organizational brand commitment be described? A literature review was conducted based on the four research questions, which resulted in a conceptual framework that supported the data collection. A qualitative, multiple-case study methodology was applied for this investigation, with the primary data collected from two focused telephone interviews. The two interviews in this study were conducted with a member of the Human Resource Department at the Swedish company Peab AB and the Head of Communications of Svenska Handelsbanken AB. The findings indicate that the alignment of brand values is important to the development of internal branding, core brand values are the fundamental aspects in internal branding for attaining consistent brand values, effective internal communication of the core bra...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Internal branding: development of brand values and organizational commitment

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2007-01-01]   Internal branding: development of brand values and organizational commitment
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=50159 [2024-05-15]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×