Organizing print ads containing scent: a case study on the organization of print ad elements

799 visningar
uppladdat: 2006-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
The visual image has become an increasingly popular communication tool for standardizing global advertising campaigns. Advertising is one of several marketing communication techniques, and is capable of reaching a mass audience repeatedly. It is about grabbing attention through trying to stimulate as many of the five senses as possible. One of the media that we encounter everyday is print media, where words and pictures work together to produce a creative advertising concept. The purpose of this thesis is to provide a better understanding of how to organize a print ad containing scent. In order to reach the purpose we constructed two research questions regarding the components of and the organization included in a print ad. Based on the research questions, a literature review was conducted, which resulted in a conceptual framework that presented what would guide the data collection. In order to collect data, a qualitative, case study methodology was used, using systematic observation as our main data collection tool. The findings indicate that there are three main components of advertising copy using scent in their ads, including headline, subhead and call to action. The most important issue when choosing typography style is the brand logotype's typography and not the ability to perceive and/or interpret the ad. In a contradiction to previous theory the most commonly used layout style is All Art. Furthermore, simplicity is the most important issue when trying to enhance one, or a few, elements in order to gain attention. Our study found no deliberate use of the preferred side of...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Organizing print ads containing scent: a case study on the organization of print ad elements

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2006-01-01]   Organizing print ads containing scent: a case study on the organization of print ad elements
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=50423 [2024-05-07]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×