Particle system rendering - The effect on rendering speed when using geometry shaders

2 röster
1158 visningar
uppladdat: 2007-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
It is a great challenge to develop a computer game. Today many games are developed in large game studios where lots of skilled people are working together. Everyone has to know what the final game should look like. Game designers are responsible for how the game should feel and look like. This also means that they decide if a programmer has to develop new techniques or not. Sometimes the game designers require lots of new techniques to be developed. Such a new technique may be rendering particle systems with a lot of particles in it. This is where this report will focus. To render particle systems it is necessary to know about the limitations there are in both hardware and software. Until today particle systems have been updated and calculated using the Central Processing Unit of the computer. With Microsoft Direct3D 10 there are new ways to render particles using Geometry Shaders. Geometry Shaders runs on the graphics card. This thesis focuses on testing rendering performance between using Geometry Shaders and not using Geometry Shaders. A questionnaire was sent to Swedish game developers to get more information about relevant topics for investigation. A general answer was that Geometry Shaders always increase particle rendering performance. This thesis investigates if and when the statement is true or not. The hypothesis was obtained from the answers to the questionnaire. Two test applications were used to investigate if the hypothesis was true or false. One test application has particle calculations on the CPU of the computer. The other test application has particle calculations on the GPU of the graphics card. Six different te...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Particle system rendering - The effect on rendering speed when using geometry shaders

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2007-01-01]   Particle system rendering - The effect on rendering speed when using geometry shaders
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=50769 [2024-05-19]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×