Brand extensions: case studies of three Swedish companies

1050 visningar
uppladdat: 2004-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Brand extension as a growth strategy has increased in popularity the last decades. The use of brand extensions as a branding strategy is considered more effective and related to lower costs compared to a new brand launch. The purpose of this thesis is to gain an increased understanding on how Swedish companies use brand extensions as a part of their branding strategy. The research explores, describes and tries to explain why companies choose brand extensions as a part of their branding strategy, how the brand extension process can be described and finally how a successful brand extension can be described. A multiple case study including three companies: Husqvarna, Salming and SAS and how these companies deal with brand extensions, has been performed. Our findings show that, the rationales are to: increase customer segments, meet customers' need and demand, achieve larger trial levels, increase the awareness and the value of the brand, increase bargaining power with retailers and other business partners, revitalize the brand image, provide competitive advantage, and provide transferability of technological expertise. The brand extension process is informal, although idea generation, idea screening, forecasts, brand equity criteria, financial criteria, launch, monitoring and evaluation are steps that are included. A successful brand extension needs to fulfill the criteria of fit, meaning that the extension needs to fit with the core brand, the brand image as well as the product category. A positive evaluation of the brand by consumers will lea...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Brand extensions: case studies of three Swedish companies

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2004-01-01]   Brand extensions: case studies of three Swedish companies
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=50853 [2024-04-27]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×