Framtidens ledare hos tjänsteföretag : En fall studie på UAE-logistics

952 visningar
uppladdat: 2006-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
I en alltmer turbulent och ombytlig värld går det inte att leda dagens kundstyrda produktion med traditionellt ledarskap. Dagens ledare påverkas av olika faktorer som måste beaktas för att kunna styra ett framgångsrikt företag. Uppsatsens syfte är att utvärdera och analysera UAE-logistics ledarskap genom att undersöka deras internkommunikation utifrån en teoretisk grund. Metoden som används i undersökningen är en gap-analys som används för att se om det råder samstämmighet mellan gruppledarna och de anställda.I slutsatsen besvaras problemfrågan: Vilka faktorer måste den moderna ledaren på tjänsteföretag beakta i sitt ledarskap för att förbli konkurrenskraftig? En faktor som måste beaktas är att den interna kommunikationen måste fungera bra för att motivera, engagera och involvera anställda. En annan viktig faktor är att strategierna som är valda utifrån företagets situation måste vara förenliga med företagets idésystem, som är verkligheten där de anställda arbetar. Råder samstämmighet mellan dessa delar kan slutsatsen dras att den rådande organisationsformen är passande för att kunna omvandla företagets strategier, som är valda utifrån externa faktorer, till den tjänst som efterfrågas. En tredje faktor är att ledaren måste delegera ut mer ansvar till de anställda, eftersom de arbetar närmast kunden och behöver skräddarsy tjänsten för att skapa ett mervärde för kunden. Med det ökade inflytandet måste även ökad kunskap erbjudas, för att den anställde ska kunna ta kvalificerade beslut efter den aktuella situationen.En fjärde faktor, som den moderne ledaren måste ta hänsyn till, är vikten av att ha en god intern marknadsföring, som avser att effektivt träna, motivera, engagera och involvera sina anställda för att kunna uppnå större kundtillfredsställelse. Faktor nummer fem är vikten av att implementera kontinuerlig lärande för att företaget ständigt ska kunna anpassas till förändringar i omvärlden. Genom att ha ett kontinuerligt informationsflöde uppåt, från de anställda till ledningen, informerar den anställde som arbetar närmast kunden om nya trender, nya behov som kunder efterfrågar och ledningen kan använda informationen för att skapa nya tjänster som täcker kundens nya behov och företaget förblir konkurrenskraftigt. Den sjätte fakto...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Framtidens ledare hos tjänsteföretag : En fall studie på UAE-logistics

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2006-01-01]   Framtidens ledare hos tjänsteföretag : En fall studie på UAE-logistics
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=51117 [2024-04-29]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×