Designing Services That Deliver - Service Engineering at Alfa Laval

1571 visningar
uppladdat: 2004-11-29
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
As most manufacturing companies Alfa Laval needs to find new ways to differentiate by shifting the current product focus towards a more service oriented approach. Many manufacturing companies find it difficult to increase service revenues successfully. High investments in extending the service business do not result in the expected higher returns, providing a service paradox. To overcome the paradox and harvest the profits extracted from increasing service investments, companies can establish a clearly defined service development process, set up a service organization, create a service culture and focus on how the service offers add value to the customer. By combining existing engineering know-how with service development expertise, manufacturing companies can develop services that deliver. It is therefore interesting to investigate: what is service engineering and how can it be utilized for manufacturing companies such as Alfa Laval to develop successful services? The aim of this master thesis is to discuss the content of service engineering and describe why it is important and how it can be utilized for manufacturing companies to develop successful services. Designing a service engineering environment will be a prerequisite for manufacturing companies to harvest the increasing returns of service investments. This should be done by anchoring service development as a permanent task in the organization within an existing unit. A central service developer should be appointed, utterly responsible for service development issues. Several local service developers should also be appointed, responsible for local adaptation and adjustments. Manufacturing companies can use ideas from product development models and design its own service development model based on the company??s basic characteristics and type of service offered. We find that it is possible to use service engineering models for high and low contact intense services if used with service development tools such as blueprinting and flowcharting. Designing services that d...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Designing Services That Deliver - Service Engineering at Alfa Laval

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2004-11-29]   Designing Services That Deliver - Service Engineering at Alfa Laval
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=51371 [2024-05-17]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×