Hur kan kundrelationer upprätthållas?: när möjligheten till fysisk kontakt gentemot kunden begränsas

941 visningar
uppladdat: 2006-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Relationsmarknadsföring består av att antingen skapa, upprätthålla eller avsluta relationer gentemot företagets kunder. Betydelsen av att upprätthålla relationer med befintliga kunder har ökat under de senaste åren, mestadels på grund av en ökad global konkurrens. Frågan är då hur ett företag upprätthåller relationen med kunden, när det väljer eller tvingas avveckla en distributionskanal vilket begränsar möjligheten till fysisk närvaro gentemot kunden. Denna uppsats syftar därmed till att utreda hur ett företag kan bibehålla kundrelationen när den fysiska kontakten gentemot kunden begränsas. I syfte att undersöka detta utfördes två fallstudier på Scandinavian Airlines System, SAS och Zytt. Gemensamt för båda dessa företag är att de har erfarit en avveckling av en distributionskanal, vilket medfört att den fysiska kontakten gentemot kunden begränsats. Fallstudierna genomfördes i form av personliga intervjuer med affärskoordinatorn vid SAS samt med ägaren av Zytt. Resultatet från denna studie visar att de undersökta fallstudieobjekten poängterar vikten av att upprätthålla goda relationer gentemot dess kunder. Trots detta uppvisar fallstudieobjekten brister i mätningen av hur många kunder de förlorade i samband med avvecklingen av distributionskanalen. Vidare visar studien på att endast fallstudieobjektet SAS arbetade aktivt för att förmå dess kunder att byta distributionskanal. Slutligen framhå...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Hur kan kundrelationer upprätthållas?: när möjligheten till fysisk kontakt gentemot kunden begränsas

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2006-01-01]   Hur kan kundrelationer upprätthållas?: när möjligheten till fysisk kontakt gentemot kunden begränsas
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=51602 [2024-04-28]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×