Blogging i PR-branschen : en ny sorts omvärldsbevakning?

575 visningar
uppladdat: 2005-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
ABSTRACTPurpose/aim: To clarify what information is communicated through the PR-firm JKL:s blog, how it is communicated, how it relates to and diverges from the communication theories in point, and what the strategies behind the blogging are. By doing this I hope to contribute to the knowledge on corporate blogging and how it can be used.Material/method: Qualitative textual analysis of ten blog posts published on the JKL Blog and process seeking interview with the person in charge of the same blog.Main results: JKLs’ blogging coincides to the most part with business intelligence, with the exception that the information doesn’t relate directly to the company’s’ main activities. This is mainly due to that they can’t publish information about their customers or competitors. Instead they want to expose the broad knowledge the company possesses, and thereby create goodwill towards their target groups. JKL can therefore be said to contribute with a different aspect to business intelligence. The blog also uses an asymmetrical PR-model with two way communication but no deep dialogue. This is not, as Grunig and Hunt argue, due to their claiming to be right in every matter, but rather to the nature of the comments given. Feedback on the blog posts is none the less important to JKL, mainly to correct and bring nuance to the information.Key words: Blogging, cor...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Blogging i PR-branschen : en ny sorts omvärldsbevakning?

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2005-01-01]   Blogging i PR-branschen : en ny sorts omvärldsbevakning?
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=52050 [2024-05-08]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×