Vilka lojalitetsskapande aktiviteter använder Volkswagen och Saab på den svenska bilmarknaden?

1383 visningar
uppladdat: 2007-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Title: What customer loyalty activities are Volkswagen and Saab using in the Swedish car industry? Authors: Jenny Röhrl & Niklas Stockborg Supervisor: Thomas A. Michel Department: School of Management, Blekinge Institute of Technology Course: Bachelor’s thesis in Business Administration, 15 ECTS Purpose: The purpose with this study is to examine the activities that Volkswagen and Saab use to create customer loyalty in the Swedish car industry. We will also analyze possible differences between the companies and focus on the financial and emotional benefits used in the companies’ loyalty programs. In addition to this, we will also describe their use of CRM-systems and with the help of exiting theory, offer suggestions of how Volkswagen and Saab can improve their activities they use to create customer loyalty. Method: To attain the purpose with our study we have chosen to use a qualitative method. We have carried out interviews with company representatives of Volkswagen and Saab. These respondents have information that is relevant for this study. Result: Both Volkswagen and Saab offer their customers financial benefits through their customer clubs. Both companies offer very similar benefits and the main difference is the design of it, Saab uses a beneficial bonus system in which the customer earns points that equals into discounts while Volkswagen offer their customer discounts on specific products and services. Both companies also offer their customers similar emotional benefits such as test drives and invitations to different events. There is however differences between the companies regarding their use of loyalty programs. Volkswagen does not use a specific loyalty program that is tailored towards their new customers while Saab does. Saab customizes their communication towards their customers according to where they are in the product life cycle. Saab`s CRM-system is more advanced and complex with the use of four base modules; selling tools, ...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Vilka lojalitetsskapande aktiviteter använder Volkswagen och Saab på den svenska bilmarknaden?

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2007-01-01]   Vilka lojalitetsskapande aktiviteter använder Volkswagen och Saab på den svenska bilmarknaden?
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=52243 [2024-05-12]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×