En fråga om identitet : en studie om Procordia Food:s distinktion mellan organisation och dess varumärken

1043 visningar
uppladdat: 2002-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Problem: I den föränderliga värld vi lever i är uppköp och fusioner något som ofta sker i företagsvärlden. Följaktligen bildas nya organisationer som exempelvis har flera varumärken i sin ägo. I en sådan situation kan det vara nödvändigt att företaget förmedlar vilka värden organisationen står för utöver varumärkena. Hur dessa värden kommuniceras är en väldigt viktig aspekt att ta hänsyn till. Syfte: Uppsatsens syfte är att studera och bidra till en ökad förståelse för den distinktion som företag gör mellan sin organisation och sina varumärken ur ett kommunikativt perspektiv. Uppsatsen kommer även att belysa distinktionens betydelse för organisationen och om denna uppfattas internt. Utifrån dessa aspekter försöker författarna att skapa ett eget förslag till en distinktion. Undersökningen: Författarna har använt sig av en kvalitativ metod. Tio samtalsintervjuer med intervjuguide som grund har gjorts. Utifrån de genomförda intervjuerna har författarna gjort en analys av fenomenet. Som komplement till studien har även en dokumentanalys genomförts. Slutsatser: Mot konsumenterna kommunicerar Procordia Food främst genom sina varumärken och organisationen är relativt osynlig. Inför exempelvis grossister, journalister och myndigheter arbetar däremot företaget för att de värden som organisationen har utöver varumärkena ska tydliggöras. Även internt försöker Procordia Food förmedla en distinktion. Viktiga kanaler i detta arbete är exempelvis personaltidningen och interpersonell kommunikation. Dock framkom det under vår undersökning att distinktionen mellan organisationen och varumärkena har en svag förankring internt. En tänkbar anledning till detta skulle kunna vara att Pro...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: En fråga om identitet : en studie om Procordia Food:s distinktion mellan organisation och dess varumärken

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2002-01-01]   En fråga om identitet : en studie om Procordia Food:s distinktion mellan organisation och dess varumärken
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=52428 [2024-05-19]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×