Varumärkesrevitalisering -en fallstudie i klädbranschen

1380 visningar
uppladdat: 2004-06-07
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Syftet med uppsatsen är att beskriva revitaliseringsprocessen och utveckla revitaliseringsbegreppet. Vi har använt en kvalitativ metod med litteraturstudier och intervjuer.år övergripande teori är den strategiska varumärkes plattformen av Melin (1999) vilken innehåller sex olika begrepp: produktattribut, märkesidentitet, kärnvärde, positionering, marknadskommunikation och intern märkeslojalitet. Fallföretagen, Burberry, Adidas?? Salomon och Tiger of Sweden har bidragit till underlaget för årt empiriska material. Vid en revitalisering av varumärken genomför företagen enligt år undersökning förändringar på områden som i teorin är mer kända som varumärkesuppbyggande åtgärder. år studie visar att en varumärkesrevitalisering består utav flera delprocesser. De delprocesser vi kunnat identifiera är produkt, identitet, grund, position, kommunikation, person och organisation. Vi har i studien även kommit fram till att det finns en gräns för vad som kan definieras som revitalisering. En revitalisering skiljer sig från vanliga förändringar som företag gör för att bibehålla styrkan i varumärket. Det handlar inte heller om revitalisering när ett nytt varumärke etableras på marknaden. Revitaliseringsbegreppet ligger i området mitt i mellan dessa tå yt...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Varumärkesrevitalisering -en fallstudie i klädbranschen

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2004-06-07]   Varumärkesrevitalisering -en fallstudie i klädbranschen
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=52583 [2024-05-06]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×