The Challenge of Designing Gestures for Interaction

717 visningar
uppladdat: 2001-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
The main interfaces for interaction with computers today are; keyboard, mouse and remote control. In order to interact with the presentation software Power Point, the presenter has to focus either on the computer or the buttons on the remote control. By doing this, the presenter often loses the contact with his audience and his or her flow of speech gets interrupted. This project has researched the possibility of using gestures for interaction with Power Point, by using an appliance that detects gestures. The purpose was that the interaction should be possible to realise by software, which we have done an introductory design of. We have focused on assisting presenters when they use Power Point and other applications when delivering presentation. To collect data and get an understanding of presenters, presentations and gestures we have observed presenters in action, done workshops together with future users and tested some gestures in real life. These are methods inspired from approaches such as ethnographic fieldwork and participatory design. During the whole project we have used video recording to collect and save data. To create an understanding and clear picture of what the future software should include UML-diagrams were used. We have separated gestures in two categories; natural and designed. The natural gestures occur naturally during speech and social interaction, while the designed gestures are gestures that you learn to use and express, often to perform a task. We discovered that it was the designed gestures that are best suited for gestural interaction with computer. Since the designed gestures are close to the natural way of gesturing we see them as easier to learn, remember and also more comfortable to use. We think the designed gestures have the potential to become second nature, therefore they are good to use for interaction with computers. Our research work led us to realise a need for an on/off function, to distinguish the designed gestures from the natural ones. By using a gestural interface during a presentation...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: The Challenge of Designing Gestures for Interaction

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2001-01-01]   The Challenge of Designing Gestures for Interaction
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=52633 [2024-05-02]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×