Demonstrate It's Great!: A thesis about the possibility to influence consumers through in-store demonstrations

928 visningar
uppladdat: 2008-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
In grocery stores today consumers are confronted with endless possibilities and most purchase decisions are made while in the store. This situation provides retailers with a perfect opportunity to influence consumers’ purchase decisions. One of the tools to affect consumers is in-store demonstrations. This thesis has studied the effect of degree of purchase planning on the result of in-store demonstrations and the effects of in-store demonstrations on sales and brand attitude, in cooperation with Retail House, Arla Foods and ICA Kvantum. A natural experiment in an authentic grocery store environment was conducted in twelve stores throughout Sweden and two products of the same brand were demonstrated; one typical weekday product, Yoghurt and one typical weekend product, Sauce. The experiment was conducted according to a Latin Square design and was carried out during a two-week period. The data collected consisted of 1,316 questionnaires collected from consumers inside the stores and six weeks sales data from the participating stores. The results show that demonstrations do increase sales and brand attitude significantly. Although, the impact varies between different days of the week, different types of consumers and different products. It was also shown that there is a trade-off between an increase in sales versus an increase in brand attitude, which may have different implications for different act...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Demonstrate It's Great!: A thesis about the possibility to influence consumers through in-store demonstrations

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2008-01-01]   Demonstrate It's Great!: A thesis about the possibility to influence consumers through in-store demonstrations
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=52981 [2024-05-08]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×