Road Cabotage in the Swedish haulage industry : A survey on three haulage companies

1668 visningar
uppladdat: 2006-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Bachelor thesis in Logistics Management, School of Management and Economics, Växjö University, EKL 361, Spring 2006-05-24Authors: Jesper Ericsson, Olov Nordgren, Henrik FrickTutor: Åsa Gustafsson/ Helena ForslundExaminer: Helena ForslundTitle: Road cabotage in the Swedish haulage industryAuthor supplied keywords: Transportation, European Union, Haulage Company, Road Cabotage, Five Forces Model and Generic Strategies.Background: In 1998 the European Union introduced the concept of free road cabotage. The concept implies that haulers from different Member States are allowed to perform domestic transportation in another Member State as long as it is conducted on a temporary basis. The introduction of cabotage has given rise to new competitive conditions on domestic markets within the European Union. Not all haulage companies within the European Union have the same competitive prerequisites. Swedish haulers have a high cost structure in comparison with foreign haulers and therefore it is interesting to see how they are affected by cabotage.Research Questions:o How do Swedish haulers perceive cabotage in their industry and how do they manage it today?o Which improvements can be achieved strategically to sustain and/or improve Swedish haulers’ competitive situation towards foreign haulers?Purpose: The objective of this bachelor thesis is to investigate how Swedish haulers’ are affected by competition concerning road cabotage. Depending on how they are affected by road cabotage we also intend to present strategic improvements that can sustain and/or improve their competitive ability.Methodology: Survey on three haulage companiesTheoretical Framework: For our first research question we have chosen to present the concept of cabotage to enlighten readers. To be able to understand what characterises the Swedish haulage industry we have chosen Porter’s Five Forces Model as a foundation. The results from the Five Forces Model are used as inputs to the theories concerning Porter’s generic strategy.Conclusions: Through this bachelor thesis we have concluded that Swedish haulers are in different ways affected by road cabotage. Depending on their type of business, they are more or less affected by cabotage. Through diffe...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Road Cabotage in the Swedish haulage industry : A survey on three haulage companies

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2006-01-01]   Road Cabotage in the Swedish haulage industry : A survey on three haulage companies
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=53093 [2024-05-17]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×