Either you're in or you're out...: Inkongruens och kreativitet - ett sätt att komma in?

802 visningar
uppladdat: 2008-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
The media landscape has exploded during the last decade, which has lead to a massive advertising clutter. Consumers defend themselves against this intrusive marketing by creating an advertising filter that sorts and blocks. These changing conditions have lead to new and tougher demands on creators and advertisers to create more efficient marketing communication that stands out in the clutter and penetrates the consumers’ advertising filter. Many creators and researchers claim that creativity is the most efficient method to stand out in the clutter and generate sought communication effects. However, research has not examined how consumers perceive creativity when it is exposed in clutter and which effects it then generates. This study examines how today’s creativity research stands when exposed in clutter and how it is evaluated by consumers. It brings clarity to the connection between incongruency and creativity, and which communication effects perceived creativity generates. The study shows that it is not enough with an original advertising, as the perceived degree of creativity also is affected by the viewer’s perception of the relevance and the well-craftiness. Above all, the viewer must understand the ad. Furthermore, the study shows that when advertising is perceived as being creative it is also more effective since the ad and brand attitude as well as ad and brand WOM intentions show positive results. The study also examines how each of the creativity-driving variables affects the different com...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Either you're in or you're out...: Inkongruens och kreativitet - ett sätt att komma in?

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2008-01-01]   Either you're in or you're out...: Inkongruens och kreativitet - ett sätt att komma in?
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=53115 [2024-05-07]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×