Bringing the Interaction Model into the 21st century: Applying and Developing the Interaction Model for the Service Industry

1 röster
676 visningar
uppladdat: 2008-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Drawing upon research conducted in the 1960’s and 1970’s, the IMP group 1982 created the Interaction Model which has had a pivotal effect on how academic scholars and practitioners alike, think about relationships. The development of the Interaction Model was and still is important since it constitutes the very foundations on which the network perspective lies and as such also affects much of the academic research that is currently being conducted around the world. While it has been immensely influential it was primarily developed for large industrial companies and therefore its applicability on today’s corporate landscape may be questioned. The authors apply the Interaction Model on the relationship between Amadeus IT Group and Finnair with the two-folded purpose of presenting a comprehensive picture of the relationship itself as well as to develop the Interaction Model. Through the use of qualitative interviews, a comprehensive picture of the relationship is drawn up and analyzed by using the model while keeping complementary similar theories in mind. It is suggested that: (i) certain aspects of the Interaction Model need special attention, and alterations, in this type of relationship; (ii) individuals should play a larger role in th...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Bringing the Interaction Model into the 21st century: Applying and Developing the Interaction Model for the Service Industry

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2008-01-01]   Bringing the Interaction Model into the 21st century: Applying and Developing the Interaction Model for the Service Industry
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=53359 [2024-05-17]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×