Driftkostnadsanalys i väginvesteringsprojekt

705 visningar
uppladdat: 2007-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
During its lifetime, a road goes through a number of different stages; pre-study,inquiry of the road, work plan, documenting stage, building stage and operatingstage. The operating stage is the one that takes the longest time and costs themost. Those have a tendency of becoming unnecessarily high because the projectengineers don’t always take the management and maintenance prerequisites intoconditions.To decrease the management and maintenance costs, the Swedish RoadAdministration SouthEast has been in need of a work procedure that makes theroaddesign engineers take the management and maintenance of the road intoconsideration. This shall be achieved by a checklist where the most commondesigns that lead to increased management- and maintenance costs are compiledand listed.Through interviews with project leaders in management, the most commonproblems have been identified, analyzed and summarized under the headlineswinter-road, vegetation, road equipment and road designs.To elucidate the problem from several points of view, interviews wereimplemented with project leaders in investment and roaddesign engineers. Duringthese interviews opinions emerged about the way the checklist should be designedand used.The checklist was designed with the analyzed points, which emerged after theinterview with a project leader in management, in regard. Taken intoconsideration were the opinions of the project leaders in investment androaddesign engineers.This resulted in a checklist consisting of two parts. Part 1 consists of aspects thatshould be taken into consideration in the beginning of the road-planning and Part2 of aspects that should be considered in the finishing phase of it.Then, the checklist was tested on an existing road build plan by means of havingits roaddesign engineer filling out the checklist and make comments to theanswers. The checklist got good response.The management and maintenance costs are not always taken into consideration.Mainly because other aspects, such as safety, aesthetics and the opinions of theroads users and other parties, are prioritized.Furthermore the communication between the project leaders in management andin maintenance is poor due to lack of time, and as a result similar mistakes aremade over and over again.The checklist gives the project leaders in...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Driftkostnadsanalys i väginvesteringsprojekt

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2007-01-01]   Driftkostnadsanalys i väginvesteringsprojekt
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=53879 [2024-05-19]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×