Total Quality Management - Aspects of implementation and human resource

1212 visningar
uppladdat: 2006-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Problem Discussion Total quality management has become a frequently used term in discussions concerning quality. The international and national competitive environment is in a proces of constant change by the globalisation of markets and increased interdependence of economic agents. This process of change has brought increased demands on the organizations compettiveness and the customers have gained a central role in the organizations focus. Total quality management is considered to be an important management philosophy, which supports the organizations in their efforts to obtain satisfied customers. However traditional work practice and management attitudes does not conform with total quality management, which could cause a resistance towards an implementation of total quality management. Purpose The overall aim of this thesis is to study the role and the aspects of the human resource department tasks in regards to an implementation of total quality management. Conclusion The theoretical analysis reveals the implications there are in building a quality cuture. The analyze implies that builing a quality culture would require a matching human resource strategy, which would involve the human resource management, the organizations way of working as well as the human resource policies and practices. In context to this, was it furthermore argued that the literature of total quality management often have a hidden implicit agenda, which call upon a topdown method for the implementation of total quality management. This could underestimate the difficulties, there are in gaining a commitment to continuous improvements in the current pluralistic industrial relation culture. The empirical analysis in the Grundfos Group reveals the different roles of the human resource management and shows that the implementation of total quality management has posed quite a lot of human resour...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Total Quality Management - Aspects of implementation and human resource

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2006-01-01]   Total Quality Management - Aspects of implementation and human resource
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=54123 [2024-05-12]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×