Med informationskompetens som mål en studie av den pedagogiska verksamheten på Karolinska Institutets bibliotek

738 visningar
uppladdat: 2002-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
The explosion of information technology has given users direct access to an ocean of information. Increased availability puts increasing demands on the ability of students and researchers to search for, filter, and structure information. In response, the role of the research library has shifted from being primarily an information resource to being an educational resource with a focus on teaching users what is known as information literacy. This thesis is a study of user-education at the Karolinska Institute Library KIB, the largest medical library in the Nordic countries. KIB has invested significant resources in developing user-education, and has a full-time user-education developer and a formal pedagogical platform for user-education. The author begins with an overview of the theoretical literature on user-education and information literacy, seeking to map the ways in which information literacy is commonly defined and how it can be promoted through user-education. The core of the study is a phenomenographical analysis of interviews conducted with ten of the librarians at KIB that actively participate in user-education sessions. Through this analysis, the author seeks to compare the librarians' views on user-education and information literacy with the goals and vision outlined in KIB's pedagogical platform as well as with the theoretical literature. Additionally, the author attempts to identify some of the problems that the librarians perceive in their user-education efforts and ways that these problems could be addressed. The author concludes that user-education efforts are unlikely to have much impact if they are performed independently of students' other c...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Med informationskompetens som mål en studie av den pedagogiska verksamheten på Karolinska Institutets bibliotek

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2002-01-01]   Med informationskompetens som mål en studie av den pedagogiska verksamheten på Karolinska Institutets bibliotek
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=54214 [2024-05-05]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×