Brand strategy in the Swedish banking industry : A comparative study of Nordea and SEB

823 visningar
uppladdat: 2008-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
A brand consists of more parts than the visible features such as names and logotypes. No matter in what industry a company is acting the brand in itself determines if the company will succeed or not. A successful brand is extremely hard to copy since two exactly similar brands do not exist. With a strong brand you create positive associations and form emotional relationships with customers.The purpose with this paper was to investigate how banks in the Swedish market explain their brand identity and how they use their brand identity when positioning themselves. Furthermore the authors have investigated the differences in that matter between two of the leading banks in Sweden. This was done through a comparative case study with Nordea and SEB who are two of the leading banks in the Swedish market.A qualitative method has been used to this thesis and in-depth interviews have been conducted to collect information that was suitable for our stated problem.The results showed that both Nordea and SEB explain their brand identity according to the different aspects that the theory states and they understand the importance of brand identity. When building brand identity it is important to be aware of the different parts that the brand identity consists of. Both banks try to develop the different parts of the brand identity but there are differences in the amount of resources they put in each part. When positioning themselves, both Nordea and SEB are answering the questions in the theory concerning positioning and positioning a brand. The theory implies tha...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Brand strategy in the Swedish banking industry : A comparative study of Nordea and SEB

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2008-01-01]   Brand strategy in the Swedish banking industry : A comparative study of Nordea and SEB
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=54222 [2024-05-04]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×