The Web site as a brand: an empirical investigation of four online companies

658 visningar
uppladdat: 2000-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Increasing number of Internet visitors understand that the Internet is about choice and they will prefer visiting Web sites that are reliable and trust- worthy. To live up to the expectations the online businesses need to deliver the Web sites as brands. Therefore an increasingly number of advertisements contain a domain name referring to the brand. The purpose of this thesis is to investigate Web sites as brands. This is a qualitative multiple-case study of four Swedish online companies with the brand names: boo.com, etrade.se, jobline.se, and spray.se. The findings of the investigations showed that the main reason to have a Web site as a brand is to increase the traffic to the Web site. The Web site as a brand serves as an invitation and gives the audience a reason to visit the Web site. The content and interface of the Web site describe the brand and the findings show that it is extremely important to continuously update and upgrade the Web site and give the visitor a pleasant time since it will give a good impression of the brand. It is the content and interface that finally result in a relationship with the visitor and return of visit. Furthermore it has shown that the use of both offline and online media tools increase the traffic, gives more credibility and trust for the brand, but also create curiosity for the Web site. However some differences where found between the companies con...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: The Web site as a brand: an empirical investigation of four online companies

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2000-01-01]   The Web site as a brand: an empirical investigation of four online companies
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=54257 [2024-05-16]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×