High Flyers : A Study on Competition, Price and Service Quality in the European Aviation Industry

905 visningar
uppladdat: 2005-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Background: Since the airline deregulation was completed in 1997, a new business model has emerged in the European civil aviation industry. It has caused a shift in the way people travel within Europe. The airlines operating under this new business model known as point-to-point, have created a new outlet for commercial passenger travel and raised concerns for established flag carriers.Problem: This study is of great importance due to the fact that people are traveling more frequently and wish to do so quicker and more efficiently. With so many options to choose from and cost being an important decision maker for both companies and consumers, a study of this industry in terms of competition, price and service quality is of great impor-tance.Purpose: The purpose of this thesis is to investigate and describe whether or not changes in the competitive landscape of the European civil aviation industry are related to the movement of economy class prices. The thesis also looks at whether or not changes in the competitive landscape are related to changes in service quality in the same industry. Both flag-carriers and low-cost carriers in terms of their business models will be investigated.Method: The method chosen for this study was of an integrated approach based solely on secondary data due to the sheer size and scope of this industry. This study investigated the two major business models of this industry through routes to the major cities and capitals of Western Europe from Stockholm Arlanda airport and Stockholm Skavsta airport. A literature study coupled with a comparative analysis has also been done.Conclusions: Dramatic change is occurring in the industry. Competition is increasing not only between companies but between two competing business models. Increased competition is leading to better on-time performance but lower in-flight and ground service quality. Aggrega...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: High Flyers : A Study on Competition, Price and Service Quality in the European Aviation Industry

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2005-01-01]   High Flyers : A Study on Competition, Price and Service Quality in the European Aviation Industry
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=54455 [2024-05-07]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×