TEKNISKA LÖSNINGAR FÖR BEKÄMPNING AV KONTOKORTSBEDRÄGERIER - Ur e-handlares persepektiv

1 röster
1012 visningar
uppladdat: 2002-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Sammanfattning År 2001 uppgick kontokortsbedrägerier på Internet till 9 miljarder USD, vilket gör det till ett allvarligt ekonomiskt problem för e-handlare.Uppsatsen behandlar området kontokortsbedrägerier inom elektronisk handel och fokus ligger på e-handlarnas perspektiv. Ett syfte är att beskriva hur ehandeln ser ut och fungerar idag, hur kontokortsrelaterade bedrägerier drabbar e-handlarna, de olika aktörerna inom e-handeln och deras beroendeställningar till varandra. Ett annat syfte är att, med hjälp av egenutvecklade modeller, analysera och presentera tekniska lösningar för bedrägeribekämpning, samt ge exempel på hur helhetslösningar för förebyggande av kortbedrägerier kan se ut. Huvudaktörerna är e-handlare, systemutvecklingsföretag, kontokortsföretag och kortutfärdare. Det finns beroendeförhållanden mellan aktörerna som påverkar vilka bedrägeribekämpande tekniker som e-handlarna använder. De tekniker som redovisas är; databaser, 'scoring'-verktyg, 'Address Verification System', verifieringskoderna CVV2, CVC2 och CID, samt 'Payer Authentication'- teknikerna Verified by Visa, Secure Payment Authentication och Private Payments. Användningen av de här teknikerna exemplifieras genom redovisningen av tre systemutvecklingsföretags lösningar för bedrägeribekämpning. E-handlare måste bedriva krig på alla fronter för att ha en chans att överleva. En front är bedragarna, en annan är kontokortsföretagen och kortutfärdarna som man är så starkt beroende av. Det bästa för e-handlarna vore om de fick bestämma själva över vilka bedrägeribekämpande tekniker som de vill ska ingå i deras e-handelslösningar. I stort sett skulle man kunna säga att den perfekta tekniska lösningen för en e-handlare skulle innebära följande; e-handlaren inför tekniken om och när denne själv vill, tekniken lägger inte till något moment för kunden och att kortutfärdaren får stå för kostnaden för 'chargeback', om en...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: TEKNISKA LÖSNINGAR FÖR BEKÄMPNING AV KONTOKORTSBEDRÄGERIER - Ur e-handlares persepektiv

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2002-01-01]   TEKNISKA LÖSNINGAR FÖR BEKÄMPNING AV KONTOKORTSBEDRÄGERIER - Ur e-handlares persepektiv
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=54506 [2024-05-05]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×