Relatinoship Building and Management - Aligning the Advertising Agency-Client Relationship

1369 visningar
uppladdat: 2006-01-13
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Title: Relationship building and management ?? Aligning the Advertising Agency-Client Relationship Seminar date: 2006-01-13 Course: Bachelor thesis in Business Administration 10 Swedish credits. Authors: Ryan Eriksson, Louise Hagströmer, Peter Irinarchos. Advisors: Christer Kedström, Catharina Norén. Keywords: Relationship building and management, Transaction cost, Network theory, Resource based theory and Advertising agency. Purpose: In this research, we focus our attention concerning the degree of relationship between an advertising-agency and its client employing Kurzrock??s level of alignment. The Relationship Arena (RA) model has been designed to cater such agency-client relationship dynamism. Methodology: In the design of the RA model, we mainly use a deductive approach. To corroborate the applicability of the RA model, we furnish this research with a multiple-case study involving a number of agencies and advertisers in Sweden. Theoretical perspective: A specific relationship is dynamic due to the factors of transaction costs, network links, values and complexity, and importance of resources that moulds and affects a relationship. Empirical foundation: We have decided to do a multiple-case study research, studying four advertising agencies (Eminent (Lund), Metod (Kristianstad), Navigator (Malmö)) and The Concept Factory (Malmö) and 10 different assigners. Conclusion: Whether it is a short fling or a developing partnership wit...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Relatinoship Building and Management - Aligning the Advertising Agency-Client Relationship

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2006-01-13]   Relatinoship Building and Management - Aligning the Advertising Agency-Client Relationship
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=54565 [2024-05-02]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×