Value Creation Through Corporate Social Responsibility - An illustrative study of five Swedish insurance companies

652 visningar
uppladdat: 2007-01-15
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Corporate Social Responsibility is a concept whereby companies integrate social and environmental concerns into their core business and in their interaction with stakeholders on a voluntarily basis. The purpose with our thesis is to study how Swedish insurance companies work with Corporate Social Responsibility and to analyse the underlying strategies of the companies?? social, environmental and economical activities. We will analyse where, how and for whom value can be created with CSR. Where does the value creation take place, how can it be created through these activities and who will benefit from Corporate Social Responsibility? Theories point out that companies need to assemble and value the total package of benefits to be able to create successful corporate initiatives. Companies must therefore address a narrower and far more selective approach to create value. The majority of the companies are selective in their choice of what issues to engage in. However, the majority of the companies studied exclusively support projects they themselves have initiated and not trough a collective effort. We have come to the conclusion that Corporate Social Responsibility is a necessity for the insurance companies studied in this thesis as it legitimises their core business towards shareholders as well as stakeholders. However, we have observed that the link between their core business and CSR strategy could be more distinct. Value is created through a strategic process supported by a long-term thinking along with strong inside-out and outside-in linkages to society. Furthermore, a mutual depende...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Value Creation Through Corporate Social Responsibility - An illustrative study of five Swedish insurance companies

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2007-01-15]   Value Creation Through Corporate Social Responsibility - An illustrative study of five Swedish insurance companies
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=54721 [2024-05-08]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×