Om lärares och elevers motivation

1443 visningar
uppladdat: 2007-01-29
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Altervall, Joakim & Ivarsson, David. (2007) Om lärares och elevers motivation. (On Teachers’ and Pupils’ Motivation). Skolutveckling och ledarskap, Allmänna utbildningsområdet 60 poäng, Lärarutbildningen, Malmö Högskola. Syftet med den här uppsatsen är att ta reda på vad som motiverar lärare och elever och vilka drivkrafter de har för att verka i skolan. Vidare vill vi undersöka hur dessa krafter överensstämmer, skiljer sig åt och hur de samverkar med varandra. Vi har intervjuat sex lärare och sex elever. Dessa intervjuer tolkade vi kvalitativt utifrån ett antal teoretiska perspektiv för att förklara vad som motiverar dessa lärare och elever. Sammanfattningsvis konstaterar vi att lärare och elever motiveras av samma faktorer samt att deras motivation är beroende av varandra. Vi förespråkar att relati...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Om lärares och elevers motivation

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2007-01-29]   Om lärares och elevers motivation
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=54728 [2024-06-13]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×