Gymnasiebibliotekarier och skönlitteratur En studie av gymnasiebibliotekariers uppfattningar om arbetet med förmedling av skönlitteratur på gymnasieskolan

649 visningar
uppladdat: 2006-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
The purpose of this Masters thesis is to investigate upper secondary school librarians conceptions of fiction mediation. By using a phenomenographic method, the different conceptions of the specific phenomena, how the librarians conceptualise their work with mediation of fiction, are made clear. The aim of the method is not to study what fiction mediation is constituted of, but rather how upper secondary school librarians understand it. Qualitative interviews were held with eight upper secondary school librarians about their conceptions of their working tasks, the meaning of fiction for youths, reading promotion, inspiration to purchase of fiction, free voluntary reading and if the importance of fiction has changed over time. The results showed that the upper secondary school librarians conceptualise their working tasks as both changeable and repeatable. They also conceptualise their working tasks educational and they find them comparable with teaching. The librarians think that fiction is very important for youths even if the youths dont believe so themselves. Some upper secondary school librarians conceptualise that they are working with reading promotion and some librarians consider that they dont work with any specific reading promotion at all. When more thorough questions are asked about how fiction is promoted to youths, the librarians say that they are having book talks, reading projects and author meetings. Students and teachers are the most significant inspiration sources when it comes too purchase of fiction. Almost all the librarians consider that free voluntary reading is the best for students, but some of the librarians also think that prescribed fiction is important. All the upper secondary school librarians conceptualise that the meaning of fiction has changed over time but some think that reading skill...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Gymnasiebibliotekarier och skönlitteratur En studie av gymnasiebibliotekariers uppfattningar om arbetet med förmedling av skönlitteratur på gymnasieskolan

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2006-01-01]   Gymnasiebibliotekarier och skönlitteratur En studie av gymnasiebibliotekariers uppfattningar om arbetet med förmedling av skönlitteratur på gymnasieskolan
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=54770 [2024-04-29]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×