Sport sponsorship as a promotion tool: case study of FöreningsSparbanken

759 visningar
uppladdat: 2005-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Today, as the business climate is getting tougher it has become even more important for companies to reach out and affect their target group. Companies have to be creative when communicating their messages: the media clutter is getting more difficult to penetrate which results in that the promotion strategy needs to be well-reasoned in order to be effective. Sport sponsorship has evolved from once being a charity to now turning into a strategic tool to reach the promotion objectives. This thesis purpose is to gain a deeper understanding of how sport sponsorship is used as a promotion tool. In order to reach the purpose I have stated two research questions: how can the objectives for sport sponsorship as perceived by the sponsoring company be described, and how can a company's process and criteria used for sport sponsorship selection be described. In order to answer the research questions a case study has been conducted, the company studied is the Swedish commercial bank: FöreningsSparbanken. The findings from the case indicate that the main objectives for sport sponsorship are reaching out to the target group and enhancing the corporate image. When it comes to the process and criteria used for sport sponsorship selection, the findings point to a very well defined selection process with a well-developed follow up procedure. The criteria when selecting an appropriate sponsorship object are that there needs to be a mat...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Sport sponsorship as a promotion tool: case study of FöreningsSparbanken

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2005-01-01]   Sport sponsorship as a promotion tool: case study of FöreningsSparbanken
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=55061 [2024-05-16]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×