Customer perceived E-service quality in online shopping

539 visningar
uppladdat: 2006-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
The advent of the Internet and e-commerce has brought a new way of marketing and selling many products. There are evidences indicating that the e-service quality is an essential strategy to a success, probably more important than a low price and a good web presence. The purpose of this thesis is to gain a better understanding of the e-service quality dimensions that affect the customer perceived e-service quality in online shopping. On the basis of a detailed literature review, a frame of reference was firstly developed. Then, five most important dimensions of the e-service quality, i.e. the website design, reliability, responsiveness, trust and personalization were selected out for exploring how these dimensions affect the customer perceived e-service quality in online shopping, which constitute the research questions of this thesis. After that, a qualitative research approach was used and the empirical data were gathered through open-end and focused interviews with four different kinds of customers to investigate the research questions. Moreover, data presentation and data analysis were conducted in accordance with the research questions and the frame of reference. Finally, the findings and conclusions were presented by answering the research questions, i.e. to describe how the website design, reliability, responsiveness, trust and personalization affect the customer perceived e-service quality and the implications for managements, theor...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Customer perceived E-service quality in online shopping

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2006-01-01]   Customer perceived E-service quality in online shopping
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=55263 [2024-05-21]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×