Utvärdering av användbarheten i elektronisk fakturahantering – en fallstudie hos Plusenergi

801 visningar
uppladdat: 2005-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Experts predict that e-billing will change the way companies interact with their customers. Sending bills electronically has the potential to give companies substantial economical benefits and the opportunity to improve customer-service. Consumers however, have been slow to embrace e-billing due to problems with usability. For that reason, the purpose of this thesis is to evaluate the usability of Plusenergi´s e-billing system and give suggestions on how improvements can be made. In order to do this, a frame of reference concerning usability-theories and methods of evaluation is used. The usability framework consists of six dimensions; simplicity, reliability, control, effectiveness, visual clarity and attitude. The method in this study includes interviews and user-observations with questionnaires. The study shows that Plusenergi´s ebilling system is reliable and give the user a sense of control, but more can be done to improve the flexibility. The results also show that the system is fairly easy to use and easy to learn but not efficient enough. This is partly due to defective design and the lack of...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Utvärdering av användbarheten i elektronisk fakturahantering – en fallstudie hos Plusenergi

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2005-01-01]   Utvärdering av användbarheten i elektronisk fakturahantering – en fallstudie hos Plusenergi
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=55275 [2024-06-01]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×