Branding och Event Marketing : en studie om kunders imageuppfattning av svenska möbelproducenter

1381 visningar
uppladdat: 2006-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
I bakgrunden framgår att möbelbranschen kantas av stor konkurrens både mellan inhemska och utländska producenter. Kraven på ökad utvecklingstakt i kombination med intensiv konkurrens gör att uthålliga och unika konkurrensmedel som varumärken och relationer söks. Då många möbelproducenter har sin försäljning via återförsäljare saknar de direktkontakt med kunderna och har inte förutsättningar för att skapa relationer eller att kommunicera sitt varumärke.För att belysa problemet har en flerfallsstudie och en surveyundersökning gjorts. Undersökningarna jämför arbetet med den strategiska marknadsföringen hos svenska möbelproducenter med konceptbutiker och de som använder sig av återförsäljare. Dessutom undersöks kunders imageuppfattning av företagen.Teoridelen grundas på teorier om varumärke, Branding, relationsmarknadsföring och Event Marketing. Resultatet baseras på en analys av teorierna och undersökningarna. Studiens resultat tyder på att företag med egna konceptbutiker har bättre förutsättningar för att skapa relationer och kommunicera med sina kunder än de som använder sig av återförsäljare.Slutsatsen är att arbetet med varumärke och relationer är ett sätt för svenska möbelproducent...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Branding och Event Marketing : en studie om kunders imageuppfattning av svenska möbelproducenter

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2006-01-01]   Branding och Event Marketing : en studie om kunders imageuppfattning av svenska möbelproducenter
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=55579 [2024-05-05]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×