Informationsmäklare i Sverige marknadsföringsstrategier och konkurrensmedel i en outvecklad bransch

697 visningar
uppladdat: 2001-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
A new line of business has arisen on the Swedish information market. The information broker is still quite an unknown actor but the future seems to hold a prosperous outcome for this kind of alternative information service. The information broker has many definitions but can generally be described as an intermediary between information sources and users. The Swedish market for this kind of information professionals has not yet developed into a big, well-established and lucrative branch as for example the one in the USA. The Swedish actors are still coping with resistance in form of insufficient support from the government, competitiveness from other more established information services and the clienteles lack of understanding the brokers purpose and utility. This paper takes a look at how information brokers, of different sizes and forms, work with marketing strategies and other means of competition to survive and develop on the insecure Swedish information market. The study shows a differentiation in how the different brokers handle their client contacts and market communications. Still most of them seem to recognize the importance of ...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Informationsmäklare i Sverige marknadsföringsstrategier och konkurrensmedel i en outvecklad bransch

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2001-01-01]   Informationsmäklare i Sverige marknadsföringsstrategier och konkurrensmedel i en outvecklad bransch
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=55585 [2024-05-18]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×