Vem får ligga när man bäddar?: En studie om specialexponeringar och dess sidoeffekter med utgångspunkt i varumärkesstyrka

676 visningar
uppladdat: 2007-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Store managers and brand owners have realized the benefits of sales promoting activities in-store, which thus have become a common sight for consumers when grocery shopping. Using in-store displays, a brand’s sales can increase by more than 1000 percent. We believe, however, that displays can give rise to additional effects to those previous studies have shown. The purpose of our study was therefore to map possible side effects that a display can generate depending on the strength of the exposed brand. We conducted an in-store experiment where two brands from the same product category, with different brand strength, were displayed. In connection with this, we also examined the importance of the display location in the store environment. The experiment was followed up with a survey, in order to establish that the purchase was unplanned. We also aimed to investigate attitudes and behaviour to the two brands respectively. A new theory, developed from Nedungadi’s study of brand strength and spill-over effects, constitutes the foundation of our research. Our results show a sales increase for the entire category when a strong brand is displayed and a sales decrease for the category when a weak brand is displayed – what we call substitution and salience effects. Furthermore, we found that weak brands enjoy a higher s...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Vem får ligga när man bäddar?: En studie om specialexponeringar och dess sidoeffekter med utgångspunkt i varumärkesstyrka

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2007-01-01]   Vem får ligga när man bäddar?: En studie om specialexponeringar och dess sidoeffekter med utgångspunkt i varumärkesstyrka
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=55590 [2024-05-09]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×