Marknadsstrategier för tillväxtföretag inom medicinteknikbranschen

648 visningar
uppladdat: 2006-01-13
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Uppsatsens syfte är att identifiera marknadsstrategier som möjliggör och stärker tillväxt i små medicinteknikföretag. Uppsatsen är en kvalitativ undersökning baserad på fallstudier av fem företag. Fallstudierna är baserade på intervjuer. Teorierna behandlar betydelsefulla faktorer för företags tillväxt, samt för de problem som är viktiga att överbrygga. Centrala områden är partnerskap och nätverk, marknadsorientering och internationalisering. Våra slutsatser: Små tillväxtföretag inom medicinteknik använder ungefär samma marknadsstrategier för att kommersialisera sin innovation. Det vanliga tillvägagångssättet är att genom sitt kontaktnät identifiera Key Opinion Leaders och Early Adopters för att få dem att testa produkten och sedan förhoppningsvis sprida ett gott rykte i branschen. Mellan den unga och den mogna marknaden finns ett gap som kan vara svårt att komma över. För att gapet ska bli mindre, är det viktigt att vara marknadsorienterad och ha ett stort nätverk. Genom att samarbeta med en partner kan små företag snabbare få tillgång till en stor etablerad kundkrets och lanseras på många marknader. Små tillväxtföretag har svårt att få tag i riskkapital och har därför inte möjlighet att bygga upp en egen försäljningsorganisation. F&U är oerhört resurskrävande och därför finns oftast inte mycket pengar öve...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Marknadsstrategier för tillväxtföretag inom medicinteknikbranschen

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2006-01-13]   Marknadsstrategier för tillväxtföretag inom medicinteknikbranschen
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=55601 [2024-05-18]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×