Brand Extension The study of consumer perception of the parent brand and its extended brand personality A case study: Santa Maria AB

624 visningar
uppladdat: 2004-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
In an ever more rising competitive environment, brand marketers are looking for ways to expand their portfolios and at the same time decrease the costs of the new products introduced as well as diminish the risk of new product failure. One of the most popular ways to achieve this is to put a new product created in another category under the name of an existing brand and this is called brand extension. However, this approach is full of ups and downs that affect the consumer’s behavior. On this basis, this study intends to find out how do consumers perceive the parent brand and the extended brand’s personalities. The thesis is based on using related literature and a quantitative survey in order to answer the following four main research questions: * What are the parent brand’s and the extended brand’s personalities that the company wants to be perceived? * How do the consumers perceive the parent brand’s and the extended brand’s personalities? * Are there any correlations between the perception of the parent brand personalities and the extended brand personalities? * Are there any relationships between the parent and its extended brand’s personalities regarding the consumer’s perception? The thesis concludes with results and findings of the a...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Brand Extension The study of consumer perception of the parent brand and its extended brand personality A case study: Santa Maria AB

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2004-01-01]   Brand Extension The study of consumer perception of the parent brand and its extended brand personality A case study: Santa Maria AB
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=55825 [2024-05-06]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×