Tala med dina kunder inte om dem- en kvalitativ studie om individanpassning vid elektronisk handel

1633 visningar
uppladdat: 2000-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Internet har under de senaste åren förvandlats till en global marknadsplats med människor som utväxlar information och gör affärer, dygnet runt, året runt. Informationsteknologin och Internet öppnar nya möjligheter för företag att marknadsföra, sälja och distribuera sina produkter och tjänster, att nå nya kunder och kommunicera med de befintliga. I och med Internet och möjligheten att bedriva handel över interaktiva medier glömmer många företag att handel rör sig om relationer och inte om bara teknik. De som ansvarar för utveckling av e-handel har många gånger den tekniska kompetens som krävs men saknar kunskap om hur ett företag sätter en kundrelation i centrum av en satsning på elektronisk handel. Ett tillvägagångssätt för att sätta kundrelationen i fokus vid elektronisk handel är individanpassning av en webbplats. Genom individanpassning kan ett företag lära känna kunden och kunden får i sin tur ett innehåll på webbplatsen som svarar mot sina preferenser, intressen och behov. Uppsatsen bygger på antagandet att individanpassning vid elektronisk handel har sitt fokus vid etableringen av en kundrelation. Syftet är att undersöka vilka olika komponenter som system för elektronisk handel (e-handel) använder för att möjliggöra individanpassning och undersöka på vilket sätt dessa kan bidra till att etablera en kundrelation. Uppsatsen bygger på en kvalitativ metod i form av ett antal dj...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Tala med dina kunder inte om dem- en kvalitativ studie om individanpassning vid elektronisk handel

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2000-01-01]   Tala med dina kunder inte om dem- en kvalitativ studie om individanpassning vid elektronisk handel
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=55856 [2024-05-05]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×