De framtida förändringarnas påverkan på e-tjänsteföretag och deras bransch

832 visningar
uppladdat: 2005-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Framväxten av internationaliseringen och IT-utvecklingen ökar allt mer, vilket kommer att medföra nya möjligheter samtidigt som konkurrensen kommer att bli tydligare. För e-handelsföretag är behovet och utmaningen att skapa en kunskapsbas för traditionella och framsynta beslut. Beslut som kan komma att visa sig ha avgörande inverkan på företagens framtida tillväxt och konkurrenskraft. Detta medför att företag inom e-handelsbranschen ständigt måste uppdatera omgivningens hotbilder för att kunna möta framtida konkurrens. Inom EU arbetar man med att försöka öka möjligheterna för bland annat e-handel. År 2003 infördes därför en särskild beskattningsordning som grundar sig i EU-direktiv 2002/38/EG och en EU-förordning EG nr 792/2002. Jag har i denna uppsats valt att belysa hur en ökad konkurrensen på grund av framtida förändringar, som grundar sig i framväxten av internationaliseringen och IT-utvecklingen, kommer att påverka e-tjänsteföretagens branschstruktur. Vidare har jag som delsyfte valt att belysa hur e-tjänsteföretag kommer att påverkas av den särskilda beskattningsordningen på lång sikt. Fyra företag valdes ut till undersökningen. Intervjuerna gjordes med Svenska Internetportaler AB, Fronto Internet Broadcast AB, Viskan Distanshandel Systems AB och Emcat e-Business Solutions AB. Resultat och analys visar att graden av rivalitet i e-tjänsteföretagens bransch kommer att öka. Det som kan bli avgörande för hur intensiv rivaliteten blir är standardiserade system och branschens mognadsgrad. För företagen kan det visa sig bli avgörande att de innehar en effektiv organisation, produkter/tjänster med kvalitet, priset och även standardiserade system. Det visar sig även...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: De framtida förändringarnas påverkan på e-tjänsteföretag och deras bransch

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2005-01-01]   De framtida förändringarnas påverkan på e-tjänsteföretag och deras bransch
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=55959 [2024-04-28]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×