Target Costing in Swedish Firms – Fiction, fad or fact? “An Empirical study of some Swedish firms”.

778 visningar
uppladdat: 2004-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Today’s fast changing business environment makes urgent necessity of product innovation and strategic management awareness, keys to companies’ competitiveness, long-term strategy implementation and survival. Firms can no longer produce and market huge amounts of standard products with a relatively stable market and technological climate. The business management has to grapple with unstable, rapidly changing markets and technologies in order to run their organisations and be able to sell products. To implement market - driven management policies across the organisation, measurement and cost control systems must be designed to motivate the desired consumer –oriented behaviour. Thus strategies that determine the direction of product innovation have become more crucial to corporate management today than ever before. In this situation therefore, target – costing system (Japanese) has been identified as the system which will help managers push forward this badly needed strategy. The increasing popularity of the system as opposed to “cost plus” (Western), has influenced my study in this thesis. Therefore contained herein is a study to examine whether Swedish firms are adopting target costing as their management practice. In the study, 41 companies are contacted and 16 indicate that they use similar systems. Use of the system is high among manufacturers and cost reduction is am...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Target Costing in Swedish Firms – Fiction, fad or fact? “An Empirical study of some Swedish firms”.

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2004-01-01]   Target Costing in Swedish Firms – Fiction, fad or fact? “An Empirical study of some Swedish firms”.
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=55967 [2024-05-08]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×