Benefits of e-CRM for banks and their customers: case studies of two Swedish banks

1437 visningar
uppladdat: 2007-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
The customer relationship management (CRM) is essential and vital function of customer oriented marketing. Its functions include gathering and accumulating customer-related information in order to provide effective services. e-CRM is a combination of IT sector but also the key strategy to electronic commerce. e-CRM is a combination of software, hardware, application and management commitment. Aim of e-CRM system is to improve customer service, develop a relationship and retain valuable customers. e- CRM is a concern for many organizations especially banking sector. The purpose of this study is to gain a better understanding of the benefits e- CRM to customers and organization in banking industry. To justify the purpose two research questions have been addressed and on the basis literature review, a frame of reference was developed which helped us to answer the research questions and collect data. A qualitative research approach was used for this study. Empirical data was collected through in- depth interviews were conducted with two Swedish banks and a group of their customers. In the last chapter findings and conclusions were drawn on the basis on research questions. Our findings indicate that Swedish banks are well aware of the benefits and applications of the e-CRM and use the system to maintain good relationships with their customers. Our findings also indicate that with the implementation of e-CRM and the latest technologies. We have found that both the banks seem to have same description about the benefits of e-CRM. We found that both banks have maintained good relationships with customers due to the usage of e-CRM. Our finding indicates that with the implementation of e-CRM and the latest technologies banks ha...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Benefits of e-CRM for banks and their customers: case studies of two Swedish banks

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2007-01-01]   Benefits of e-CRM for banks and their customers: case studies of two Swedish banks
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=56178 [2024-05-17]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×