How banks manage CRM: a B2B perspective

1040 visningar
uppladdat: 2005-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Globalization and technology improvements have exposed companies to a situation with tough competition. In this new era companies are focusing on managing customer relationships in order to efficiently maximize revenues. Today marketing is not just developing, delivering and selling, it is moving towards developing and maintaining long term relationships with customers. Relationship marketing is becoming important in financial services. Managers really need to look at areas where opportunities lie, because industry consolidation, virtual delivery channels and the ability to move money around with a click of a mouse are making it easier for customers to leave one bank for another. In this situation CRM is an opportunity that banks can avail to rise above minor advantages by developing actual relationships with their customers. The purpose of this study has been to investigate how B2B CRM in banks can be described. Definition and benefits of CRM, CRM processes, CRM technology and CRM structure and people have been studied in three different banks. The results revealed that banks know the term CRM very well. Banks have implemented CRM processes which are considered necessary for a customer centric organization. The ...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: How banks manage CRM: a B2B perspective

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2005-01-01]   How banks manage CRM: a B2B perspective
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=56188 [2024-05-20]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×